Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Impact of mobile phones on English
Smirnova, Ekaterina ; Froehling, Kenneth (oponent) ; Sedláček, Pavel (vedoucí práce)
This semester project is aimed at detection of all the important aspects that reflect the impact of the mobile telephones on the English language. In addition, thesis will depict all changes that are caused by this inventions, exemplified in various phenomena, invented in 21st century and have influenced the world of modern communication.
Pragmatic aspects of communication with chatbots
Kopecký, Michal ; Krhutová, Milena (oponent) ; Haupt, Jaromír (vedoucí práce)
Chatbots, programs able to communicate with a human, are becoming more and more popular in recent years. But because the artificial intelligence is a very complex scientific branch, it is difficult to create a human-like conversational robot. This paper will provide a brief introduction into the chatbot theory, where and how they are used, and Natural Language Processing technology. Several chatbots will be briefly described and exemplary conversations with them will be shown. The main attention will be paid to the pragmatic issues of conversation with a chatbot, such as observing the Conversational Maxims and Cooperation Principle. The findings will be demonstrated using analyses of dialogues with chatbots in the second part of the thesis.
Multikulturní vzdělávání na středních školách
Koshkina, Yuliya
V této práci je podrobně rozebráno téma multikulturního vzdělávání na středních školách a jeho vztah k procesu integrace žáků z cizích zemí. Důraz bude kladen na to, jak lze vzdělávací procesy a aktivity přizpůsobit potřebám žáků různých kultur a jak lze zvýšit úroveň porozumění a tolerance mezi žáky. Další klíčovou otázkou zde popsanou, jsou charakteristiky osobností, které přispívají k úspěšnému procesu integrace mezi žáky různých kultur a jak lze tyto charakteristiky rozvíjet. Dále práce reflektuje, jaké jsou možnosti a limity pro rozvoj integračních schopností a jak lze tyto schopnosti rozvíjet prostřednictvím vzdělávacích aktivit a programů. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. Teoretická část práce se zabývá legislativou, jazykovými a kulturními rozdíly. Rozebírá problematiku nárůstu počtu žáků-cizinců ve školách, podmínky jejich přijatí na středních školách a následujícího procesu výuky. Cílem praktické části bylo zjistit pomoc dat zjištěných z dotazníkového šetření, jak vidí žáci vztahy mezi sebou a žáky-cizinci a naopak, jak vnímají cizinci ostatní žáky. Snahou bylo zjistit, jak se realizuje integrace (inkluze) v praxi v současné střední škole.
Pragmatic aspects of communication with chatbots
Kopecký, Michal ; Krhutová, Milena (oponent) ; Haupt, Jaromír (vedoucí práce)
Chatbots, programs able to communicate with a human, are becoming more and more popular in recent years. But because the artificial intelligence is a very complex scientific branch, it is difficult to create a human-like conversational robot. This paper will provide a brief introduction into the chatbot theory, where and how they are used, and Natural Language Processing technology. Several chatbots will be briefly described and exemplary conversations with them will be shown. The main attention will be paid to the pragmatic issues of conversation with a chatbot, such as observing the Conversational Maxims and Cooperation Principle. The findings will be demonstrated using analyses of dialogues with chatbots in the second part of the thesis.
Impact of mobile phones on English
Smirnova, Ekaterina ; Froehling, Kenneth (oponent) ; Sedláček, Pavel (vedoucí práce)
This semester project is aimed at detection of all the important aspects that reflect the impact of the mobile telephones on the English language. In addition, thesis will depict all changes that are caused by this inventions, exemplified in various phenomena, invented in 21st century and have influenced the world of modern communication.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.